آمریکایی قاتل شانزده افغان 'مایل به انجام ماموریت در افغانستان نبود'
نوشته شده توسط : xmovies
مراسم سوگواری برای قربانیان حمله

واقعه قتل شانزده غیرنظامی افغان به وجهه نیروهای آمریکایی در افغانستان لطمه زده است

وکیل یک نظامی آمریکایی که شانزده غیرنظامی افغان را به ضرب گلوله کشته، گفته است موکلش از اعزام به افغانستان ناخشنود بود.

وی همچنین از نگرانی امنیتی موکل خود سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان هنری براون، وکیل مدافع سرشناس شهر که در شهر سیاتل مستقر است، به این خبرگزاری گفته است که نظامی آمریکایی که روز یکشنبه گذشته در اقدامی بی سابقه شانزده غیرنظامی افغان را به قتل رساند نسبت به امنیت شخصی خود و اعضای خانواده اش احساس نگرانی می کند.

آقای براون، که از وکلای سرشناس شهر سیاتل در آمریکاست و توسط خانواده نظامی آمریکایی برای دفاع از او انتخاب شده، نام موکل خود را فاش نکرد اما گفت که او سی و هشت سال دارد و دارای دو کودک سه و چهار ساله است.

این فرد پس از اقدام به قتل غیرنظامیان افغان، از افغانستان به کویت منتقل شده و به گفته وکیل آمریکایی، خانواده او نیز به منظور حفاظت بیشتر در یک پایگاه نظامی در خاک آمریکا اسکان یافته اند.

وکیل آمریکایی مشخص نکرده است که موکل او و خانواده اش از چه ناحیه ای احساس ناامنی می کنند.

یکشنبه گذشته، این نظامی آمریکایی در ساعات شب به روستائیان ساکن نواحی اطراف محل استقرار نظامیان آمریکایی حمله کرد و شانزده تن از آنان، از جمله هفت کودک را کشت.

به گفته جان هنری براون، متهم به قتل این شانزده نفر پیش از اعزام به افغانستان، سه بار در واحدهای آمریکایی در عراق خدمت کرده و در اثر انفجار بمب در آن کشور، دو بار زخمی شده بود.

در یکی از این انفجارها، این نظامی آمریکایی از ناحیه سر و در انفجار دیگر، از ناحیه پا آسیب دید و پزشکان ناگزیر شدند قسمتی از پای او را بردارند.

نظامیان آمریکایی در عراق

وکیل نظامی متهم آمریکایی گفته است که او در عراق خدمت کرده و دو بار زخمی شده است

جان هنری براون گفت موکلش مایل به انجام ماموریت در افغانستان نبود و ظاهرا به واحدی که در آن خدمت می کرد، اطمینان داده شده بود که به افغانستان اعزام نخواهند شد.

به گفته آقای براون، موکل او چند روز قبل از اقدام به قتل غیرنظامیان افغان، شاهد انفجار دیگری بود که در اثر آن، یکی از دوستانش که مقابل چشمانش به شدت زخمی شد و یک پای خود را از دست داد.

خانواده این نظامی آمریکایی به وکیل او گفته اند که قتل شانزده غیرنظامی افغان اقدامی غیرمنتظره و تکان دهنده بود زیرا در او هرگز نشانه ای از خصومت نسبت به مسلمانان یا افغان ها مشاهده نشده بود.

به گفته آنان، وی فردی آرام بود هر چند گزارش های تایید نشده از مشکلات روانی این فرد، از جمله فشار روحی، مشکلات خانوادگی و مصرف به الکل حکایت دارد.

واکنش به قتل شانزده افغان

روز چهارشنبه، متهم به قتل شانزده غیرنظامی افغان از افغانستان به یک پایگاه نظامی آمریکایی در کویت منتقل شد و در آنجا، تحت بازداشت قرار گرفت.

انتظار می رود تکمیل پرونده و ایراد رسمی اتهام علیه این فرد چند هفته به طول انجامد.

انفجار انتحاری در قندهار

جنگ افغانستان با تلفات گسترده غیرنظامی به خصوص در جریان عملیات شورشیان مسلح همراه بوده است

حادثه حمله نظامی آمریکایی به شهروندان غیرنظامی افغان واکنش خشم آلود گروه هایی از مردم و مقامات افغانستان را در پی آورد که بعضی از آنان خواستار محاکمه و مجازات او در دادگاه های آن کشور شده اند.

این واقعه، همراه با انتقادهایی که پیشتر از تلفات جانبی عملیات نیروهای خارجی علیه شورشیان در افغانستان به عمل آمده بود، به بهبود وجهه آمریکاییان در افغانستان کمکی نکرده است.

آمار تلفات غیرنظامی جنگ در افغانستان، هر چند اکثر آنان در اثر عملیات شورشیان به خصوص بمب گذاری و انفجارهای کنار جاده ای جان خود را از دست می دهند، یکی از جنبه های نگران کننده درگیری نیروهای دولتی و ائتلاف با شورشیان در افغانستان بوده است.

قرار است نیروهای رزمی خارجی تا سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شوند و مسئولیت حفظ امنیت آن کشور را به نهادهای نظامی و امنیتی ملی آن کشور بسپارند.

روز گذشته گزارش شد که حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار آن شد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از برنامه مقرر صورت گیرد.

همچنین، گروه طالبان روز گذشته اعلام کرد که به مذاکره با آمریکاییان ادامه نمی دهد.

در خبری دیگر در مورد افغانستان، روز جمعه، ۲۶ اسفند (حوت) یک فروند هلی کوپتر متعلق به نیروهای خارجی در افغانستان در حوالی کابل، پایتخت، سقوط کرد و گزارش شد که در این حادثه، پنج نفر کشته شده اند.

براساس برخی گزارش ها، قربانیان این حادثه سربازان اعزامی از ترکیه بوده اند اما این گزارش ها تایید نشده است.

یک افسر پلیس افغانستان به بی بی سی گفته است که نقص فنی باعث سقوط این هلی کوپتر شده است.





:: برچسب‌ها: اسپانیا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: